مطالعات اجتماعی

وبلاگ یک معلم مطالعات اجتماعی

مطالعات اجتماعی

وبلاگ یک معلم مطالعات اجتماعی

آخرین نظرات

۴ مطلب در آبان ۱۳۹۳ ثبت شده است

برنامه ی "جهان دانش" شبکه خبری یورونیوز شاید بدرد بخورترین برنامه ی این شبکه باشه . (البت برای من) این برنامه که با حمایت بنیاد وایس قطر (وابسته به ملکه ی قطر) ساخته می شه ایده های نو و جالب و ابتکاراتی که توی مدارس جاهای مختلف دنیا (از یه مدرسه پیشرفته در آلمان تا مدرسه ای کپری در قلب آفریقا) استفاده می شه رو به نمایش میذاره ، دیدنش برای کسانی که معلم هستند یا به تکنولوژی آموزش و تعلیم و تربیت علاقمند هستند توصیه می شود. توی این لینک می تونید متن همه ی قسمت ها رو بخونید و ویدئوی هر قسمت رو با زبان فارسی دانلود کنید:

http://persian.euronews.com/programs/learning-world/

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۹ آبان ۹۳ ، ۲۰:۵۴



تصاویر این مطلب برای اولین بار توسط این وبلاگ منتشر می شود ، تصاویر مربوط به شهر بوشهر و نقشه های این شهر است که از صد تا دویست سال پیش باقی مانده است . این تصاویر را انگلیسی ها در زمان حضورشان در بوشهر تهیه کرده بودند و من آنها را از طریق جستجو در سایت کتابخانه ملی قطر و انگلستان و هندوستان بدست آورده ام. برای دیدن تصاویر در اندازه ی واقعی و با جزئیات بهتر آنها را در کامپیوتر خود ذخیره نمایید.

ادامه تصاویر در ادامه مطلب

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۹ آبان ۹۳ ، ۲۰:۴۳

"جامعه فردا را با هم بسازیم" این شعار سایت مدرسه افراز است.

افروز فضایی است آنلاین برای معلمانی که می‌خواهند کودکان و نوجوانانی آگاه‌تر، خردورز‌تر، تواناتر، مسئول‌تر، همدل‌تر و شادتر تربیت کنند.

افروز می‌خواهد پلی باشد میان معلمانی که هرکدام راهی را آزموده و تجربه‌ای اندوخته‌اند و مشتاق‌اند تا با خلق روش‌های تازه «یادگیری» را به فرآیندی لذت‌بخش و اثرگذار تبدیل کنند.در این سایت بخش های مختلفی وجود دارد که هر کدام به نوبه ی خود می تواند برای معلمان خصوصا معلمان درس مطالعات اجتماعی مفید باشند . در بخش کتابخانه مقالات و کتابچه هایی در مورد روشهای نوین تدریس و چگونگی انتقال بهتر مفاهیم خصوصا مفاهیم قسمت مدنی درس مطالعات به دانش آموزان قرار داده شده است. در بخش بازی ، بازی هایی معرفی شده برای یاددهی بهتر مفاهیم اجتماعی به دانش آموزان. در بخش انفوگرافی قرار است به مرور مفاهیم گسترده ای در حوزه ی آموزش اجتماعی برای کودکان و نوجوانان در قالب تصاویر انفوگرافی قرار گرفته شود . مهمترین بخش این سایت ، قسمت دوره های آموزشی است که بصورت فصلی کلاسهای آنلاین رایگانی را برای بالابردن معلمان (خصوصا معلمان درس مطالعات اجتماعی) برگزار می کنند که برای شرکت در این دوره ها فقط کافی است در سایت ثبت نام کنید.

آدرس سایت: http://afroozschool.org

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۶ آبان ۹۳ ، ۲۱:۱۰


این کتاب ورق زن رو برای کلاس های خودم ساختم ، شاید بتونه به تدریس شما همکاران عزیز هم کمک کنه.این کتاب نیاز به نصب یا رمز ندارد.

دانلود

۴ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۶ آبان ۹۳ ، ۲۰:۵۱